Saturday, August 30, 2008

Kesan Kenaikan Minyak


[Read more...]

Burung Aper??

1979

Anak: Abah, tu burung ape?
Bapak: Burung Murai, nakk.
Anak: Burung aper?
Bapak: Burung Murai
Anak: Burung aper?
Bapak: Burung Murai
Anak: Burung aper?
Bapak: Burung Murai
Anak: Burung aper?

PELEMPANGGGGGGGGGGGGGGGG! (Sibapak tampor)

Anak: HuaaaaaaHuaaaaaaaHuaaaaaaa! (meleleh air mata)
Bapak: Besok kalu Tuhan kasi betul-betul telinga kau tuli baru kau tahu. Udah. Jgn permainkan orang tua-tua tak baik.

2007
====

Bapak: Amin, tu burung ape?
Anak: Burung Murai, ayah?
Bapak: Burung aper?
Anak: Burung Murai
Bapak: Aa aa yer burung Murai.
Anak: Eh! Kenaper abah tak ulang-ulang tanyer? Masih power telinga abah ni yer.
Bapak: Yer! Masa dulu kalu arwah datuk kamu panggil abah suruh ke kedai ke aper, sekali panggil jer abah dah menyahut. Abah tak berani nak wat pura-pura pekak macam ngko selalu buat tue. Barangkali itulah yang jadi barakahnyer, jadi telinga abah ni Tuhan kasi klear sampai sekarang.

2020
====

Anak: Abah, tu burung ape?
Bapak: Burung Murai, nakk.
Anak: Burung ape?
Bapak: Burung Murai.
Anak: Burung ape?
Bapak: Burung bapak.
Anak: Bapak ape?
Bapak: Bapak kau.
Anak: ?????????


[Read more...]

Anakku Yang Disayangi


[Read more...]

Wednesday, August 27, 2008

Majlis Kahwin Safuan Zakaria

Assalamualaikum w.b.t

Buat kengkawan semua. Disini aku selitkan gambar yang aku baru dapat daripada tuan punya badan (Safuan) pada majlis kahwinnya. Bergaya beb. Heheh...Diberitahu dia kahwin pada penghujung 2007.




[Read more...]

Monday, August 25, 2008

Biasalah...Mari Bergambar....Peace



Peace.... Hehe...Gelagat Anak Aku..




Dari Burger King kat Jejantas Sg Buloh.

More Pictures..

[Read more...]

Sunday, August 24, 2008

Majlis Perkahwinan Abu Zaharin 23 Aug 2008


Abu Zaharin & Wife

Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera buat kengkawan semua.
Semalam pada 23 hb Aug 2008 telah berlangsung Majlis sambut Menantu (sebelah lelaki) iaitu Abu Zaharin dan pasangannya Suraya. Saya dan keluarga sampai di rumah pengantin lelaki di Tmn Bukit Sentosa, Bkt Beruntung lebih kurang jam 1.50pm. Sampai pun memang ngan2 baru nak berarak.




Turut hadir memeriahkan majlis bersama adalah kengkawan seperti Ray, Ambrose, Zubir, Ann (Syaiful Ridzan), Abdilah serta Isteri dan juga Bob (Sopi). Buat pengetahuan, Hafilah dan juga Tupai tidak dapat hadir...hanya menyampaikan kirim salam kepada Pengantin.




[Read more...]

Tuesday, August 19, 2008

Majlis Perkahwinan Abu Zaharin 16 Aug 2008

More Pictures..


[Read more...]

Saturday, August 16, 2008

Tukar Buku Catatan...

Hari Nisfu Sya'aban akan tiba pada hari Sabtu malam Ahad (sebaik saja masuk maghrib), 17hb Ogos 2008(selepas maghrib pada hari 15 Sya'aban 1429H) Oleh itu, marilah kita sama-sama mengambil saat keemasan ini untuk menutup catatan amal ibadah kita kpd Allah dengan baik dan sempurna dan seterusnya berazam untuk memperbaiki diri kita untuk catatan yang baru.

Hari Nisfu Sya'aban adalah hari dimana buku catatan amalan kita selama setahun diangkat ke langit dan diganti dengan buku catatan yang baru. Catatan pertama yang akan dicatatkan dibuku yang baru akan bermula sebaik sahaja masuk waktu maghrib, (15 Sya'aban bermula sebaik sahaja masuk maghrib).


Berikut adalah antara amal ibadah di hari Nisfu Sya'aban yang biasa diamalkan:
1. Selepas solat maghrib (15 Sya'aban, ahad malam), Solat sunat nisfu sya'aban, 2 rakaat Rakaat 1 : baca Al-Fatihah & surah Al-Qadar 1x, Rakaat 2 : baca Al-Fatihah & surah Al-Ikhlas 3x

2. Membaca Yasin 3x selepas solat Maghribnya (15 Sya'aban, ahad malam)
i) Selepas Yasin pertama : mohon dipanjangkan umur untuk beribadat kepada Allah
ii) Selepas Yasin kedua : mohon rezeki yang halal untuk beribadat kepada Allah
iii) Selepas Yasin ketiga : mohon ditetapkan iman dan Islam & mati di dalam iman & pohonlah segala yang baik. Kemudian baca Istighfar 11x & selawat 11x Baca doa nisfu Sya'aban (ada didalam Yasin Majmuk)

3. Baca surah ikhlas 1000x

4. Berpuasa pada siangnya (Ahad)

Abul Khair Al Talaqaani r.a. mengira nama2 malam Nisfu Syaaban sebanyak 22. Antaranya yg termasyhur adalah:
1. Malam Dimustajabkan Doa
2. Malam Pembahagian Takdir
3. Malam Rahmat
4. Malam Berkat
5. Malam Pengampunan (Taubat)
6. Malam Penebusan
7. Malam Syafaat
8. Malam Penulisan
9. Malam Keagungan dan Kemuliaan
10. Malam Rezeki
11. Malam Hari Raya ParaMalaikat
12. Malam Penghidupan


Antara kelebihan bulan Sya'aban:
1. Sesiapa berpuasa sehari dalam bulan Sya'aban maka Allah haramkan tubuhnya dari api neraka dan dia akan menjadi teman kpd nabi Allah Yusof di dalam syurga.


2. Riwayat dari Osman Bin Abi Al-As, Sabda Nabi Muhammad (saw) : pada malam nisfu sya'aban setelah berlalu 1/3 malamnya, Allah turun ke langit dunia lalu berfirman : 'adakah orang-orang yang meminta maka Aku perkenankan permintannya, adakah orang yang meminta ampun maka aku ampunkannya, adakah orang yang bertaubat maka aku terima taubatnya dan diampunkan semua orang mukmin lelaki & perempuan , melainkan orang yang berzina atau orang yang berdendam marah hatinya kepada saudaranya.'


Sebaik-baiknya minta ampun dengan ibubapa sebelum hari nisfu sya'aban kerana amalan kita akan terhalang dari diangkat ke langit sekiranya kita derhaka/berdosa dengan ibubapa kita. Malah momohon ampun dgn ibubapa sebelum 15 sya'aban adalah lebih utama dari di hari raya.Hari raya adalah untuk menyambut syawal dan meninggalkan ramadhan... memohon ampun dihari raya sama seperti taraf sepanjang tahun... adalah lebih afdhal memohon ampun dgn ibubapa dan semua manusia sebelum kita tutup buku amalan yg akan dibawak ke langit.


[Read more...]

Tuesday, August 12, 2008

Jamuan Keraian Pertukaran Staff CKK 12 Aug 2008

More Pictures...


[Read more...]

Antara Dua Wajah

More Pictures...


[Read more...]

BSN Matrik dan VISA Elektron tak laku di Econsave


[Read more...]

Kengkawan Se Opis

Mari Bertafakur Sebentar di pagi hari... ngantuk sangat ler tuh


Yang ni pulak asik makan jerk... Muka dirahsiakan...Heheh..


[Read more...]

Monday, August 11, 2008

My Music Online

Lagu


[Read more...]

Buah Dokong Slideshow


[Read more...]

Thursday, August 7, 2008

Ragam Di Dalam LRT


[Read more...]

Geli Mat


[Read more...]

Me and My Son


[Read more...]

Wednesday, August 6, 2008

Story By Signs


Click For Big View


[Read more...]

Tuesday, August 5, 2008

Buah Kopi



Bagi yang tidak mengenali rupa bentuk buah kopi. Ianya akan berwarna merah apabila sudah masak.

[Read more...]

Cat In Action

More Pictures


[Read more...]

Monday, August 4, 2008

Jalan - Jalan Shah Alam 27.07.08



More Pictures

Posted by Picasa

[Read more...]

Buah Dokong

More Pictures

Posted by Picasa

[Read more...]

Ayam Kampung Berposing


[Read more...]

Langit Nan Biru


Langit Nan Biru - Daripada pintu rumah kat Batu Pahat, Johor. Kampung aku.

Posted by Picasa

[Read more...]

Jemputan Abu Zaharin







[Read more...]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...