Monday, August 1, 2011

Bazaar Ramadhan di Masjid Negeri Kuantan

As Salam buat semua,
Hari pertama Ramadhan, kesempatan yang ada sebelum aku pulang ke KL.. Dpt juga aku ke bazaar ramadhan Kuantan. Lama dah tak pegi.. Bermacam juadah yang dapat dilihat dijual.. Fuhh.. Mengancam nafsu..

Seperkara yang aku dpt lihat, banyak juga juadah yang dijual telah naik harga. Aku terkejut tengok harga. Mungkin kesan daripada 'Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan'. Aku rasa nak membeli air tebu, survey punyer survey.. Mak air.. Harga dia.. Satu jug dijual dgn harga RM5 hinggit.. Mak oii... Punyer le mahal.. Bese aku beli kat Impian Ehsan Balakong pun baru RM3 satu jug. Siap bg air batu lagi.. Aduss.. Patut lah harga gula naik.. Agaknya mmg bahan mentah dia (tebu) naik harga kot.. Untung peladang tebu kat Perlis...

Ronda-ronda lagi kat situ.. Ada lah tekak terasa nak makan kueh yang biskut tuh.. Ada kan ala yg campur ngan coklat masak tu.. Aku pun tak tau nama dia.. Harga RM1 utk 2 keping.. Kenit plak tu kepingnya.. Sedih plak nak makan...haha... Itulah hakikatnya.. Tahun 2011....

Last skalli.. Buat makan..lepas2 waktu tarowih karang..bungkus la nasi minyak.. Yang ini je nampak maintain... Ok..lah.. Selamat Berbuka Puasa... Wassalam...

1 comment:

  1. Wahh..haha..Price Check lagi...

    Aku dah survey kat Serdang .. dekat ngan UPM tuh.. harga air tebu boleh tahan lagi lagi la RM3.50..takdelah melampau sangat macam kat Kuantan tuh..

    Ada jugak kat Taman Impian Ehsan..harga dia RM4 satu jug... still murah lagik berbanding kat Kuantan...

    So...pihak Majlis kat Kuantan tu ..paham2 je lah yer...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...